تدوین نظامنامه جامع اخلاق آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
عنوان دوره: مجموعه مقاله های سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار
نویسندگان
1استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران
2دانش آموخته دکتری مدیریت آموزش عالی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
اخلاق آموزش، مبحثی بسیار با اهمیت در نظام آموزش عالی جهان و کشور ما محسوب میشود. گرچه در کشور ما توجه شایستهای تاکنون نسبت به آن نشده بود. هدف پژوهش حاضر بیان مراحل و مسائل مرتبط با تدوین نظامنامهی جامع اخلاق آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است؛ بنابراین روش این پژوهش کیفی اقدام پژوهشی است که بهواسطهی قرارگیری پژوهشگران در موقعیت و دغدغهمندی حاصل شده است. یافتههای پژوهش نشان از خلأ بسیار در زمینهی مبحث مهم اخلاق آموزش در نظام آموزش عالی ما دارد. در این پژوهش 5 فاز بهمنظور تدوین نظامنامهی جامع اخلاق آموزش وزارت عتف در نظر گرفته شده است که در هرکدام از فازها مراحل مختلفی بهمنظور اجرایی شدن و تسهیل روند آن در نظر گرفتهشده است. مطالعهی پژوهش حاضر میتواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار تمامی افراد علاقهمند بهویژه دانشگاهیان در زمینهی تدوین اسناد اخلاق آموزش دانشگاهی قرار دهد.
کلیدواژه ها